Na Home Page
Informace
Kontakty
 

Shark.LUXIII - Nízkošumová aktivní VKV/pasivní AM "ploutev" na střechu-High immunity interference
konektory km. rozsah [pásmo/MHz] aktivnípásmo [pásmo/MHz] L antény / kabelu [mm] zisk VKV FM [dB] um VKV FM [dB] tlum AM/GSM [dB] napájení [V/mA] rozměry bez kabelů [mm] MC
s DPH bez dopravy
 
autoanténní násuvnýDV, SV, KV, VKVVKV / 88 - 11050 / 15020<0,6<2/--12/1250 d 70 v 57999,-Objednat emailem

- Pracovní pásmo VKV-FM - ostrá a kvalitní propust jen pro pásmo 88-110MHz - omezení rušení jakýmkoli signálem mimo toto pásmo (mobilní telefonní vysílače, internet, KV ...)
- Ostatní rozhlasová pásma AM bez zesílení i útlumu
- Propracovaná konstrukce zářiče - i takto mechanicky krátký má velmi dobré výsledky
- Ultranízký vlastní šum < 0,6dB - vysoce kvalitní vf zesilovač s tranzistorem FET - vysoká citlivost a odolnost proti silným signálům
- Jednoduchá montáž / výměna za původní typ, univerzální provedení a rozměry
- Napájení po koaxiálním kabelu "fantomové" či zvláštním vodičem
- Velmi kvalitní a pevné mechanické provedení - masivní odlitek z kovové nekorozivní slitiny (základna) a černý kvalitní a pevný plast odolný UV záření, teplotám a povětrnostním vlivům - kryt antény





S autoanténou SHARK LUX III dojedete na každou rozhlasovou stanici zaručeně dále !

Aktivní autoanténa SHARK LUXIII je určena pro montáž na zadní část střechy většiny vozů.
Je zvlášť vhodná pro případ, kdy majitel vozu má problém s běžnou prutovou anténou vjet do garáže, nebo nechce při každé návštěvě myčky odšroubovávat prut z klasické autoantény.

Je konstruována pro rychlou a jednoduchou výměnu za původní staré antény s vestavěným nekvalitním zesilovačem. Ten má většinou velký vlastní šum, větší než šum vstupního vf dílu moderních autorádií a je pak prakticky zbytečný a je lepší příjem na samotnou pasivní anténu. Vlastní šum zesilovače je velmi důležitý parametr a měl by být co nejnižší pro kvalitní příjem zvláště stereo vysílání a RDS. Zisk zesilovače je v důležitosti až na druhém místě a stačí cca 10dB pro běžnou délku kabelu k autorádiu.

Aktivní autoanténa SHARK LUXIII má ultranízký vlastní šum vestavěného selektivního zesilovače VKV FM, díky tranzistoru MOSFET a propracovanému zapojení. Z důvodu max. zlepšení stereopříjmu a minimálního rušení nežádoucími signály zesiluje pouze VKV FM (pásma AM propustí prakticky bez útlumu). To se projeví zvláště u slabých stanic kdy příjem kolísá a šumí. Takový zesilovač dokáže signál "vytáhnout" ze šumu daleko lépe, než širokopásmový zesilovač s bipolárními tranzistory s větším šumem.

Trochu z historie přípravy výroby a vhodnosti použití:
Protože anténa typu "ploutev" není pro pásmo VKV FM příliš vhodná, neboť její "plocha" v prostoru je malá, váhali jsme, zda se do vývoje tohoto provedení vůbec pustit.
Samozřejmě i v dnešní době "kosmických" technologií a "zázračných materiálů" platí totiž staré známé "anténářské" pravidlo, že: "anténa je nejlepší zesilovač". Aktivní pracovní délka zářiče antény SHARK LUXIII zabírá méně prostoru. Je menší, než u klasických prutových antén a není tedy možné výsledky srovnávat. Aktivní anténa s podobným vnitřním nízkošumovým zesilovačem a konstrukcí (Aa8.3 LUXIII) z naší produkce nebo náš zesilovač pro autoantény typů Za1.1 / Za1.2 s pasivní anténou (prutem správné vlnové délky) bude mít v praxi vždy lepší výsledky. Hlavní rozdíl je v kolísání signálu při jízdě, které je u antény SHARK LUXIII větší, a úniky signálu při jízdě jsou patrnější. Zvláště, je-li signál slabý a nehomogenní (v každém místě jiný). Velmi přibližné srovnání lze procentuálně vyjádřit cca 85%, tedy o cca 15% horší. Ale velmi záleží na konkrétních podmínkách a kvalitě signálu. Pokud je však signál střední intenzity a pohybujete se na volném prostranství, bude příjem v podstatě stejný u obou antén i při jízdě a kolísání signálu (úniky) nebude patrné.
Anténu SHARK LUXIII jsme připravovali do prodeje již v roce 2010, ale vývoj si, při kladení vysokých nároků na příjmové vlastnosti, vyžádal více času. Konstrukce zářiče antény SHARK LUXIII prošla dlouhodobým vývojem a jeho několikrát přepracovávané provedení a dosažené přizpůsobení k vestavěnému zesilovači je zřejmě nejlepší, čeho lze dosáhnout. Anténa SHARK LUXIII byla porovnávána v praxi s podobnými anténami typu "ploutev" a protože byly výsledky velice příznivé pro náš produkt, rozhodli jsme se ji konečně umístit na trh.
Na trhu jsou i autoantény typu "ploutev" bez zesilovače - pasivní. Při připojení našeho zesilovače Za1.1 / Za1.2 k nim by měl být příjem lepší než s většinou podobných antén typu "ploutev", které jsou aktivní, ale obsahují širokopásmový zesilovač s větším šumem. Přesto ale bude mezi zářičem antény a zesilovačem zařazen koaxiální kabel antény s konektorem a další konektor s koax. kabelem zesilovače. Tyto komponenty již mohou znamenat pro malý a konstrukčně třeba ne zcela ideálně provedený zářič ne úplně ideální přizpůsobení vstupu zesilovače. Výsledek bude více či méně vždy horší než při použití antény SHARK LUXIII.
Aktivní autoanténa SHARK LUXIII se hodí pro ty uživatele, kteří se pohybují spíše ve volném terénu a nebo v zástavbě přijímají silnější rozhlasové stanice se stabilním výskytem signálu. Těmto uživatelům aktivní autoanténa SHARK LUXIII poskytne dobrou službu a hlavně pohodlí bez nutnosti odnímání prutu v myčce, nebo při vjíždění do garáže. Proto je zvláště vhodná pro vyšší vozy offroad, dodávky a rodinného typu. Navíc jistě ocení její moderní design.

Těm uživatelům, kteří nemají tyto nároky na vzhled, pohodlnost a mechaniku antény a naopak chtějí mít co možná nejstabilnější příjem co největšího počtu i opravdu slabých rozhlasových stanic, doporučujeme spíše zkrácenou (samozřejmě se správnou vlnovou délkou) prutovou aktivní anténu Aa8.3 LUXIII. Nebo ještě lépe pasivní anténu plné délky (ano, dnes to není již moderní a pro některé vozy je to nevzhledné řešení, ale anténa je opravdu nejlepší zesilovač) ve spojení s nízkošumovým zesilovačem Za1.1 nebo pro maximální potlačení kolísání signálu typ Za1.2 s pomocnou druhou pasivní prutovou nebo např. okenní autoanténou.

Snad budou tyto upřímně míněné řádky správným vodítkem pro Vaše rozhodnutí, jaký typ autoantény zvolit.

Aktivní autoanténa SHARK LUXIII má dva způsoby napájení:
1 běžný (plus pól na napájecí kablík a mínus pól na kostře). 2 způsob je vhodný pro moderní autorádia s napájením autoantény či zesilovače po koaxiálním kabelu z autorádia. Přepínání mezi oběma způsoby napájení je automatické.

Návod k montáži:
Pro anténu je nutný ve střeše vozu běžný čtvercový otvor. Otvor natřete konzervačním přípravkem proti korozi. Matici přitáhněte tak, aby zuby prořízla lak vnitřní strany střechy a zajistila tak kontakt se střechou (kostrou), který je třeba (střecha jako "protiváha" k anténě) přesto, že je záporný pól veden opletením koax. kabelu. Není-li ve voze příprava pro autoanténu, použijte prodlužovací koax. kabel s příslušnými konektory. Napájecí kabel připojte na kladný pól napájecího okruhu, nejlépe na vývod napájení pro autoanténu
z autorádia, je-li jím vybaveno. Záporný pól napájení (kostra) je veden stíněním koax. kabelu.
V případě, že vlastníte moderní autorádio s napájením autoantény po koaxiálním kabelu, nemusíte napájecí vodič antény nikam připojovat a ani izolovat. Koaxiální kabel nezatěžujte tahem, krutem ani přílišným ohybem. Dbejte na dobrý kontakt všech konektorů.

Plastový kryt antény je možné povrchově upravit lakem v barvě vozu - bez kovových částic! V případě provedení jakékoli povrchové úpravy krytu antény však uživatel ztrácí záruku.


Pokud máte požadavek na osazení jiného typu výstupního konektoru např. RAKU2, FAKRA atd. napište tento požadavek do objednávky s typem konektoru a zda požadujete na výstup od antény osadit kolík nebo dutinku. Nejlépe je k objednávce připojit fotografii a uvést zda požadujete osadit přesně co je na fotografii nebo protikus.
Cena montáže jiného konektoru je v případě RAKU2 nebo FAKRA 50Kč vč. DPH. U jiných konektorů je cena na dotaz.


Vnitřní provedení

Výstupní konektor